انجمن نجوم مرودشت

موسسه مردم نهاد منجمان پارسی ، تخصصی ترین تیم ترویج نجوم در مرودشت

انجمن نجوم مرودشت

موسسه مردم نهاد منجمان پارسی ، تخصصی ترین تیم ترویج نجوم در مرودشت

پشت صحنه رصد ماه گرفتگی 5 مرداد در مرودشت

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ب.ظ

سلام دوستان ، خوشحال میشم اول متن رو بخونید بعد تصاویر رو ببینید

ببخشید این مطلب رو بعداز گذشت چند ماه روی وبلاگ قرار میدم
این عکس هارو خودم هم الان دیدم

برنامه ای که برای رصد طولانی ترین ماه گرفتگی قرن در شهر مرودشت انجام دادیم واقعا تجربه خیلی بزرگی برای من بود .
برای برگزاری این برنامه زحمت خیلی زیادی کشیدیم که در ادامه فقط زحمت های روز آخر رو به صورت تصویر میبینید
همونطور که در پست های قبل مشخص هست من و گروه منجمان آماتور برنامه های زیادی در شهر مرودشت برگزار کردیم
اما این یکی خیلی متفاوت بود چون میدونستیم جمعیت خیلی زیادی برای رصد به پارک میان اون روز هم جمعه بود و مردم خارج از اینکه ما برنامه ای داریم به پارک ملت اومده بودند .
هماهنگ کننده و برگزار کننده این برنامه فقط و فقط 3 نفر بودیم من ، امید و علی ، البته هم مثل همیشه دوستان در اوج سختی کار کنار ما بودن (( جناب اکبر زاده و آقای خالقی و دوست خوبم محمد شعبانی و آقای طهماسبی و خانمشون و خانم فارسی))

در حد 200تا صندلی اونجا قرار داده بودیم که قبل از شروع  ماه گرفتگی یک سری توضیحات و فیلم های آموزش و مرتبط رو تقدیم مردم کنیم
اما جمعیت چند برابر 200 نفر بود.

اول کار مشکل برق و سیستم صوت هم داشتیم ، همش میترسیدیم که برنامه به مشکل بزرگی بخوره اما خداروشکر اینطور نشد.

مشکل بعدی ما این بود که اون موقع 3 تا تلسکوپ بیشتر نداشتیم و جمعیت زیادی هم منتظر رصد بودن
خلاصه با کلی دردسر این مشکل هم حل کردیم و با همکاری این تیم قوی ( منجمان آماتور مرودشت ) این رصد انجام شد و ما از این اتفاق خیلی خوشحال بودیم
من با دیدن دوستانی که از شیراز و شهرهای اطراف اومده بودن خوشحال تر شدم این دوستان در برنامه های رصد قبلی با ما آشنا شده بودند

اما ساعت 1 نیمه شب دیگه تقریبا همه رفتن گروه خودمون که تا ساعت 2 همونجا بودیم ، اما اوناهم رفتن و قرار شد من و امید توی پارک بخوابیم و فردا صبح وسایل ها رو از پارک جمع کنیم و ببریم.
و اینطور این برنامه تموم شد .

اما بازتاب برنامه اونقدر خوب بود که در چند سایت معتبر خبرش انعکاس پیدا کرد و حتی توی شهرمون بعداز این برنامه گروه منجمان آماتور خیلی شناخته شده بود
 انشاالله که من و گروهم بتونیم از این برنامه ها بیشتر برگزار کنیم

در ادامه تصاویری از پشت صحنه های این برنامه ببینید

































































این دونفر که توی عکس زیر هستن ،من و امید هستیم




این تصاویری که مشاهده کردید پشت صحنه های برگزاری برنامه رصد ماه گرفتگی بود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی